pátek 14. března 2014

Pin up šaty

Tentokrát zcela nerecy, ale snad mi to odpustíte. Kamarádka mě přivedla na nápad, ušít si šaty ve stylu 50. let. Černé, s bílým puntíkem, tylovou spodničkou. Když něco chci, musím to mít, nejlépe ihned. Vyrazila jsem tedy i se zdrhajícím batoletem (naštěstí je tam profláklý a jsou na něj zvyklí) do Flex texu pro nějaký levný, zkušební materiál. A tam na mě čekal poklad, bavlna z kolekce Modern Meadow od Joela Dewberryho. 49,- za metr!! Vzala jsem 4 metry šíře 110 cm, na mou velikost to vystačilo a ještě zbylo i na kabelku nebo sukni. Na spodničku jsem vzala dva metry tylu. Příště raději víc, ze dvou není spodnička tak bohatá, jak by měla být.

Moje představa byla následující: jednoduché šaty s princesovým živůtkem, lodičkovým výstřihem, kolovou sukní, bez rukávů. Nic podobného jsem v časopisech nenašla, musela jsem se tedy pustit do konstrukce od nuly. Návod na módním pekle se mi sice o půlnoci zdál poněkud (dost :-D) nesrozumitelný, ale když se člověk prokouše přes zkratky, je to vlastně jednoduché. Nebojte se toho, rozhodně jsem na škole v geometrii nevynikala :)

Po půl hodině jsem kromě zavařených závitů a otlačených kolen měla tohle:
 Ještě jsem to upravila na princesový střih a ušila zkušební živůtek. Seděl pěkně (na to, že mě měřil manžel až překvapivě :-D), bylo třeba jen prohloubit průramky, upravit výstřih a trochu zvětšit záševky. Zní to jednoduše, co? Ale toho párání! :)

A šlo se na ostro. Zapínání na zip jsem dala nakonec do boku (stále kojím), výstřih i rukávy jsou začištěné šikmým proužkem. 
Kolová sukně je na ušití jednoduchá, potřebujete znát jen obvod v místě, kde začíná (u mě něco mezi pasem a bokama) a požadovanou délku. Pěkný návod zde. Dole je začištěná jen úzkým obrubovacím stehem (vykojený mozek špatně spočítal spotřebu šikmého proužku a nechtělo se mi pro chybějící metr jezdit).

Tylovou spodničku jsem se pokoušela udělat podle tohoto návodu, ale nedoporučuju, mořila jsem se s tím 3 hodiny a výsledek je hrozný! ještě, že je to schované.... radši klasicky jen nařasit do gumy.

A je hotovo. Do pasu přijde ještě kožený pásek, je na cestě. Suma sumárum mě tyto šaty vyšly na cca 300,- a spoustu nervů :-D
Pokud máte podobnou postavu, můžu střih půjčit, ale opravdu na tom rýsování nic není. Nebráním se i ušití na zakázku, ale ideálně se zkouškou, aby dokonale sedly.

Tjamtadadáááá!!!!

Omluvte debilní výraz, jedním očkem jsem švidrala po batolákovi.

Opravdu jsou zadní záševky stejně vysoko, modelka je nahrblá :)


 Nezbytná rekvizita :-D


2 komentáře:

  1. Lcko, obdivuju tvou rychlost a díky za návod. Já se klaním u dalšího modelu k hlubšímu výstřihu, přijde mi, že vyšší postavy trochu opticky zkrátí.

    OdpovědětVymazat